Witam wszystkich użytkowników i użytkowniczki.
Wątek ten został założony przeze mnie z myślą wstawiania ogłoszeń do rekrutacji chętnych, gotowych zagrać w sesję rpg.
Temat można uznać za ogólny, założony przyda się pewnie niejednej osobie, jeśli tylko zachce poprowadzić jakąś rozgrywkę i będzie potrzebować graczy.
Ufam, że tematyka sesji rpg nie jest nikomu tutaj z was obca, ufam także, że większość z was ma doświadczenie z zabawą tego typu i wykażę zainteresowanie tematem. Jeśli ktoś nie miał z tym styczności to proponuję dla zainteresowanych poszukać informacji na licznych forach i stronach internetowych. Nie chce wszystkiego opisywać i rozdrabniać w tym wątku, poza tym są ludzie znacznie bardziej rozgarnięci i o znacznie większej wiedzy, którzy wytłumaczą wam poruszaną tematykę lepiej ode mnie.
Ogłoszenie
La Sangre Del Dios Sol
Nowy Świat, odkryty tak niedawno, już od początku zapisania w kartach europejskiej historii zaczął rządzić się starymi zasadami. Przelana krew tysięcy indiańskich ofiar stanowiła pierwsze wylane fundamenty dla miast hiszpańskiej konkwisty. Stare bożki lokalnej ludności runęły, zrzucone z panteonu, zastąpione Krzyżem i Matką Przenajświętszą. Bogowie opuścili lokalne plemiona, oddając je w łaskę i niełaskę ich nowych panów - ludzi zza wody.
Ale czy na pewno?
Wraz z Nowym Światem, pojawiła się nowa równowaga sił. Jest rok 1540. Europejczycy od 21 lat zasiadają na tronie dawnego Tenochtitlan. Do cywilizowanego świata należą teraz jedynie dwa miasta - Mexico City i Veracruz. Mimo licznych sukcesów hispaniola musi jednak uważać: Wewnątrz wielkiej dżungli dalej żyją wrogie plemiona, gotowe odebrać najeźdźcą to, co oni sami zabrali im nie tak dawno temu.
Jest rok 1540. Złoty szlak prowadzący od Mexico City, aż do samego Starego Kontynentu, jest obecnie najważniejszym punktem wymiany handlowej dla całej Hiszpanii. Złoto, zdobywane z lokalnych kopalni, pogańskich świątyń, miejsc władzy i kultu, jest zabierane i transportowane na okręty kupieckie w portowym mieście Veracruz, gdzie statki wypływają na kurs do Europy.
Czas ten jest szczególnie ważny także dla rdzennych mieszkańców kontynentu. Indianie, dotąd traktowani jako niewolnicza siła robocza, otrzymali w 1540 roku od hiszpańskiej korony prawo do obywatelstwa i zwykłego życia. Każdy kto przyjmie chrzest i wiarę chrześcijańską staje się wolnym człowiekiem w oczach prawa i Boga. Ilość nawróceń wzrosła diametralnie, a chrześcijańscy Indianie zaczęli upominać się o odebrane dobra, posiadłości i tereny. Zgodnie z wolą hiszpańskiego króla są teraz równi z białymi: nic więc też dziwnego, że rozpoczęły się długie procesy sądowe.
Rdzenni mieszkańcy mimo wszystko jednak, dalej zmagają się ze sporą niesprawiedliwością i rasizmem.
“Nawróceni” często są nimi tylko z nazwy. Nieraz bywa, że za dnia, chodzą do kościoła i oddają cześć Przenajświętszej Trójcy, ale nocami, we własnych domach, dalej kultywują prastare wierzenia i panteony.
Konkwistadorzy są w kropce. W związku z nowym prawem, liczba niewolników znacznie spadła. Siła robocza, tak bardzo potrzebna w wydobywaniu złota została zaczerpnięta z dwóch źródeł: czarnoskórzy z Afryki oraz dalsza ekspansja na południe Nowego Kontynentu i wyłapywanie kolejnych plemion tamtejszej ludności.
Sprawy podstawowe
1. Gramy na podstawie podręcznika
Vampire 20th Anniversary Edition. Jest po angielsku wiec znajomość języka jest wymagana. Jeśli ktoś go nie ma to nie jest żaden problem, dostanie ode mnie pdfa.
2. Używamy strony
roll20 oraz programu TeamSpeak. Mikrofon to podstawa
3. Wymagam wieku 18+ i jako-takie rozgarnięcie. Nie mówię od razu, że
rpg macht frei, ale tematyka sesji ma być poważna to wolałbym osoby, które pewniej w mej opinii wczują się w przedstawiony klimat
4. Gdy już zaczniemy to ustalamy jeden dzień tygodnia podczas którego spotykamy się regularnie. Oczywiście jeśli coś wypadnie to trudno, to tylko gra
5. Gra rozpocznie się w dosyć późnym terminie bo albo w połowie czerwca, albo pod sam koniec bieżącego miesiąca. Mam sesje egzaminacyjną, poza tym tym, którzy nie znają świata i mechaniki trzeba wszystko wytłumaczyć. Ogarnie się wszystko bez pośpiechu.
6. Sam poznaję świat i mechanikę. Nie jestem ekspertem: jeśli ktoś boi się, że musi wiedzieć wszystko to zaznaczam - nie musi.
7. Preferowałbym graczy z brakiem doświadczenia w World of Darkness, jeśli ktoś je jednak posiada to żaden problem.
8. Sesja ma być całą kampanią. Akurat kończę prowadzić rozgrywkę, która zajęła +/- 15ście spotkań. La Sangre Del Dios Sol ma w przybliżeniu wynieść tyle samo.
Fabularne
1.Rozgrywka odbywa się w roku 1540, kiedy hiszpańska korona zaczęła rozszerzać swoje wpływy na terenie Ameryki Południowej.
2. Zabawa odbywa się głównie w dwóch miastach - Mexico City i Veracruz.
3. Tworzone postacie mogą być kimkolwiek: indiański obywatel, hiszpański konkwistador, fanatyczny kleryk, czarnoskóry niewolnik ~ macie tutaj całkowitą swobodę. Jedyny wymóg to dopasowanie do przedstawionych realiów
4. Postacie początkowo są zwykłymi śmiertelnikami. Z czasem będą odkrywać świat nadprzyrodzony, a z założenia staną się wampirami
5. Intrygi, polityka, walka o wpływy i kombinowanie: główne aspekty rozgrywki.
6. Możliwa jest śmierć postaci i możliwa nawet podczas prologu. Oczywiście nie wyklucza to gracza, może zrobić kolejnego bohatera.
Dostępne wakaty: 2-3