CHARAKTERYSTYKA
Engur jest najstarszym z braci Scarletgemstone co w wolnym tłumaczeniu na język wspólny oznacza Szkarłatny kamień szlachetny.
Najstarszy w tym wypadku oznacza, że urodził się pierwszy jako trojaczek.
U krasnoludów bliźniaki są tak rzadkie, że zwykle całe Orzammar świętuje przybycie ich na świat, ale trojaczki to jest rzecz niezwykła i zawsze oznaczała jakieś wielkie przemiany na świecie.
Rodzice Engura należą do kasty górniczej i byli jednymi z tysięcy anonimowych krasnoludów mieszkających w twierdzy. Po narodzinach wszystko się zmieniło, gdyż nawet sam Król odwiedził ich z podarkami, ale jak to zwykle bywa w takich sytuacjach po kilku dniowych odwiedzinach i zachwycie wszystko powoli ucichło.
Oczywiście nadal wielu mieszkańców znało braci z imion, ale nie dawało to żadnych korzyści w tym świecie, gdzie liczy się jedynie ciężka praca.
Engur wraz z Farinem i Dainem wychowywali się w idealnej krasnoludzkiej rodzinie, gdzie oboje rodzice pracowali całe dnie w kopalniach, a ich wychowaniem zajmowali się po powrocie do domu. Od najmłodszych lat ojciec szkolił ich w posługiwaniu się toporem i w walce. Engur lubił także rzucać kamieniami do celu i zwykle wygrywał wszelkie konkurencje.
Engur był pierworodnym i dlatego ulubionym synem, choć szybko stracił w oczach ojca interesując się każdym napotkanym mchem i grzybem oraz karmiąc setki jaskiniowych myszaków.
Od matki Engur nauczył się opatrywać rany, szukać odpowiednich grzybów uśmieżających ból oraz porostów, kóre po sproszkowaniu zatrzymywały krwawienie.
Przez to swoje zainteresowanie inne dzieci początkowo wyśmiewały go, ale Dain i Farin stali za nim murem i to dosłownie, ponieważ podczas zabaw w wojnę trzej bracia stali obok siebie w jednakowej pozycji z drewnianymi toporkami i tarczami (dużo powiedziane tarcze, a raczej trzy deski na krzyż) walcząc razem ramię w ramię.
Ponieważ Engur był zdolny, pozwolono mu uczyć się od najlepszych medyków i alchemików w Orzammar. Oczywiście w tym czasie pracował, ale nie jako górnik tylko jako pomocnik medyka, a później już sam w wieku 22 lat zajmował się chorymi i rannymi.
Engur od zawsze był ciekawy świata roślin i zwierząt w szczególności co można zrobić z nich, dlatego interesowały go opowieści różnych podróżnych o świecie zewnętrznym i bogactwie kolorowych roślin, ptaków, drzew i wszelkiego zbytku na który jego zdaniem inne rasy nie zasługiwały.
Szczególną miłością Engur darzył właściwości skał i zawsze kazał Dainowi szukać ciekawych okazów. Lyrium miało silne właściwości reagujące i dlatego uznał je za częściowo żywy organizm coś jak mech. Gdy Engur usłyszał, że Qunari korzystają z wybuchowego proszku jego zainteresowanie światem zewnętrznym jeszcze się zwiększyło częściowo dlatego, że sam wytwarzał podobny materiał, z którego produkował małe bomby zapalające.
Osiągając 30 lat razem z braćmi wyznaczyli sobie cel czyli podróż do świata zewnętrznego.
Dopiero po 10 latach udało im się to osiągnąć. W tym czasie Engur przepracował cały ten czas na pozycji drugiego medyka ucząc dwóch młodych cyrulików zawodu.
Ciężko mu było przekonać swoich rodziców oraz nauczyciela, ale ponieważ każdy krasnolud jest kowalem własnego losu, w niektórych przyapdkach dosłownie, to został puszczony z jednym nakazem Ma znaleźć żonę i spłodzić dzieci oraz przekonać Daina i Farina do tego samego w ciągu pięciu lat. W razie problemów zawsze będą czekać na nich trzy piękne kobiety w Orzammar. Z uwagi na to, że Engur był z trojaczków to krasnoludy miały nadzieję na powielenie tego samego, zapewne innego zdania były wybranki braci.
W wieku 40 lat z wielkimi zapasami różnych proszków, destylatów, maści, wywarów, eliksirów oraz zapasami bandaży i narzędzi chirurgicznych Engur wyruszył z braćmi...
Uwagi dla Mistrza Gry:• Bracia są praktycznie nierozłączni i tylko w sprawach intymnych się rozdzielają, nie mają przed sobą większych tajemnic i zawsze działają razem - mają pewną wieź która charakteryzuje bliźniaki.
• Engur chce odkrywać świat, poznać wszystkie rośliny i zwierzęta oraz wybuchowy proszek, który nie jest prostą mieszaniną proszku węglowego, siarki oraz smoły.